CONTACT 

Gebruik het formulier aan de rechterkant om ons een bericht te versturen. 

110A De Amert
Veghel, 5462 GH
Netherlands

+31 413 37 60 45

MCC Sport Rally service, Abarth, Fiat, Alfa Romeo and Ford Tuning specialist. Wij verkopen diverse tuning producten waaronder G-Tech, Forge, Ragazzon, Eibach, Bilstein, DNA Racing and BMC

CD2I2571_6e961.jpg

Pers

Praesent commodo cursus magna, vel scelerisque nisl consectetur et. Curabitur blandit tempus porttitor. Fusce dapibus, tellus ac cursus commodo, tortor mauris condimentum nibh, ut fermentum massa justo sit amet risus. Cras mattis consectetur purus sit amet fermentum. Cras mattis consectetur purus sit amet fermentum.

Timo van der Marel 2e algemeen in Nederlands rally Kampioenschap 2015

Frank MCC Sport

 

  • Opel-equipe klasseert zich in top vijf van CONRAD Twente Rally 2015, de slotrally van het Nederlands Rallykampioenschap 2015
  • De Adam verslaat talloze vierwielaangedreven turbo-auto's

Amersfoort, 3 november 2015 – Dit weekend werd in de omgeving van Hengelo traditiegetrouw het Nederlands Rallykampioenschap afgesloten met de CONRAD Twente Rally. Tijdens de laatste wedstrijd van het Nederlands Rallykampioenschap traden Timo van der Marel en navigatrice Rebecca Smart in hun opvallende Opel Adam in het strijdperk om hun tweede plaats in het kampioenschap te verdedigen.

De CONRAD Twente Rally had niet alleen een nieuwe naam gekregen, maar ook een gewijzigde opzet om de wedstrijd nog spannender en spectaculairder te maken voor deelnemers en publiek. De compacte rally was 233 kilometer lang waarvan 115 kilometer op snelheid gereden moesten worden.
De CONRAD Twente rally bestond uit drie klassementsproeven die drie maal werden afgelegd. Een klein gedeelte (5%) van het parcours had een onverharde ondergrond.
De Opel Adam was dit seizoen vaak de smaakmaker voor het publiek en de CONRAD Twente Rally vormde daarop geen uitzondering. Voor de equipe Van der Marel-Smart was er extra aanmoediging omdat veel Opel-dealers op uitnodiging van de Opel-dealervereniging naar Twente waren afgereisd om de Adam in actie te zien.

Timo van der Marel: "Theoretisch konden wij nog kampioen worden. Wij zouden de rally moeten winnen en Jasper van den Heuvel zou dan uit moeten vallen. Dat is niet gebeurd. Uiteraard wil ik Jasper en Lisette Bakker van harte feliciteren met hun kampioenstitel. Maar het spreekt voor zich dat Rebecca en ik ongelooflijk trots zijn op onze tweede plaats algemeen in het Nederlands Kampioenschap, en onze winst in de R2 categorie."

Om met een 1,6-liter voorwielaangedreven auto zo hoog te eindigen in het kampioenschap is een fantastisch resultaat. De Opel Adam heeft het hele seizoen uitstekend gepresteerd zonder een enkel probleem. Ook in de CONRAD Twente rally ging het weer prima, zowel de Adam als het navigeren door Rebecca, terwijl Timo geen enkel stuurfoutje maakte.

Nogmaals Timo: "Tegen Jasper in zijn vierwielaangedreven turbomachine hadden wij natuurlijk geen kans maar een vijfde plaats en weer de overwinning in de R2-categorie is een uitstekend resultaat. De proeven hadden vaak lange rechte stukken en dan komen we met een topsnelheid van 170 km/u toch te kort. Daarnaast waren sommige stukken tricky omdat het wegdek nat was. Toch hebben we nog twee keer de vijfde snelste tijd gedraaid."
De laatste klassementsproef werd in het donker en ook nog eens in de mist verreden, wat zorgde voor een spannende afsluiting van het succesvolle rallyseizoen.

Thanks!
Graag willen Timo en Rebecca MCC Sport bedanken voor de perfecte preparatie van de Opel Adam. Timo: "Daarnaast wil ik Rebecca bedanken voor haar uitstekend navigeerwerk en mijn vader, Jan van der Marel, voor zijn support en vertrouwen. Ook een woord van dank voor onze trouwe sponsoren Trimline, Modiform, Doornhof Verzekeringen en Handa Shop alsmede voor de Opel-dealers Nefkens, Juurlink, Driessen, Kamp en Broekhuis voor hun actieve ondersteuning dit jaar. Na de champagne gaan we direct aan de slag om volgend jaar nog beter voor de dag te kunnen komen."

Uitslag

1. Erik van Loon - Harmen Scholtalbers SUBARU IMPREZA WRC 1.0047.3 min
2. Jasper van den Heuvel - Martine van den Heuvel MITSUBISHI LANCER EVO X 1.01.22.3 min
3. Bob de Jong - Kees Hagman CITROEN DS3 R5 1.01.45.0 min
4. Antoine van Ballegooijen - Johan Findhammer MITSUBISHI LANCER EVO X 1.02.49.3 min
5. Timo van der Marel - Rebecca Smart OPEL ADAM SLAM R2 1.05.05.3 min

 

Foto credits: Erik van 't Land / www.rallypicture.nl

Nieuwe aanwinst Opel Adam R2 snel in eerste wedstrijd.

Frank MCC Sport

Van der Marel/Smart winnen met Opel Adam klasse R2 in Tank S Rally

  • Voortreffelijke overall klassering: 13e

Amersfoort, 23 maart 2015 – Timo van der Marel en Rebecca Smart hebben afgelopen weekend met de Opel Adam R2 een voortreffelijk resultaat geboekt in de Tank S Rally. Met overmacht behaalden zij de overwinning in de R2-klasse; tevens legden zij beslag op de 13e plaats in het Algemeen Klassement. Een veelbelovend debuut voor een rallycombinatie met een vertrouwde naam: Van Der Marel en Opel.

De Tank S Rally betekende de opening van het rallyseizoen in Nederland en Van der Marel heeft direct zijn visitekaartje afgegeven en de basis gelegd voor zijn doelstelling voor 2015, de kampioenstitel in de R2-categorie.
Van der Marel: "Wij zijn uiterst tevreden over ons resultaat. De eerste 70 kilometer werden verreden over de bekende dijken in de polder; weggetjes die prima geschikt zijn voor onze Adam. De andere 35 kilometer van de in totaal wedstrijd 109 kilometers werden afgelegd op industrieterreinen en daar zijn de auto's met de hoge motorvermogens in het voordeel. Desondanks heeft onze 190 pk sterke Adam goed partij gegeven en waren we veruit de snelste in onze klasse."

De cijfers tonen het ook aan; op alle 12 klassementsproeven was de Opel Adam de snelste vergeleken met zijn concurrenten in de R2-categorie en aan de finish was de eerste zege in de R2-klasse (RC4-R2B) een feit.

Nogmaals Van der Marel: 'We hebben voorafgaand aan de rally geen enkele testkilometer kunnen rijden. We konden de auto pas afgelopen dinsdag op halen en hadden alleen maar de gelegenheid de lampen af te stellen en de bestickering aan te brengen. Desondanks voelden Rebecca en ik ons direct vertrouwd met de Adam. Ons vertrouwen nam steeds meer toe en we hebben de 12 klassementsproeven gebruikt om in samenspraak met ons serviceteam, MCC, de Adam verder af te stellen naar onze voorkeuren. Zo hebben we diverse afstellingen getest en ook verschillende banden geprobeerd."

De eerste stap is gemaakt door Timo van der Marel en Rebecca Smart, met de Opel Adam op weg naar nog meer successen!

Eindklassement algemeen
1. Jasper van den Heuvel/Lisette Bakker - Mitsubishi Lancer Evolution X - 58.26
2. Erik Wevers/Michiel Poel - Skoda Fabia WRC - + 1.22
3. Kevin Kooijman/Hans van Goor - Mitsubishi Lancer Evo X - + 1.52
13. Timo van der Marel/Rebecca Smart - Opel Adam Slam R2 - + 4.57

Eindklassement R2 Klasse
1. Timo van der Marel/Rebecca Smart - Opel Adam Slam R2 - 1:03.24
2. Gert-Jan Kobus/Martin Nortier - Ford Fiesta R2 - + 1.42
3. Janjur Monshouwer/Dolf Dekking - Citroën C2 R2 Max - + 2.18


Foto credits: Erik van 't Land / www.rallypicture.nl

TIMO VAN DER MAREL NAAR VERDIEND PODIUM IN SPANJE

Frank MCC Sport

Salou, 26 oktober 2014 – Na een strak gereden wedstrijd in de voor het wereldkampioenschap meetellende Rally van Spanje konden Timo van der Marel en Rebecca Smart vanmiddag in Salou het seizoen met een fantastisch resultaat afsluiten. Al vanaf de start donderdagavond reed Van der Marel met zijn Vacansoleil-Ford Fiesta R2 vooraan in de RC4 klasse mee. Niet minder dan 25 gelijkwaardige auto’s – het merendeel Fords Fiesta – kwam aan de start en uiteindelijk bereikten 23 de finish. De derde plaats achter de iets sneller geachte Drive DMACK Fiesta Trophy rijders Nil Solans en Tom Cave maakte zeer veel indruk.

 

De 50e RACC Rally España vormde de een na laatste wedstrijd van het wereldkampioenschap en de Franse Volkswagen coureur Sébastien Ogier stelde door een knappe zege zijn tweede wereldtitel veilig. De Rally van Spanje is de enige rally van het wereldkampioenschap met een mix aan gravel- en asfaltproeven. Op vrijdag stonden zes pittige gravel klassementsproeven op het programma, terwijl zaterdag en zondag enkele lange en uitdagende klassementsproeven moesten worden gereden. De zonnige en warme weersomstandigheden zorgden vrijdag voor veel stof op de proeven waarvan de rijders hinder hadden.

 

Donderdagavond startte de jubileumeditie van de Rally van Spanje met een spectaculaire klassementsproef in het centrum van Barcelona. Aangemoedigd door enkele tienduizenden toeschouwers en tegen de achtergrond van de historische stad vertoonden de 64 gestarte equipes hun kunsten. Voor de rijders was het wel een opoffering: “Maar het was wel spectaculair met al dat publiek,” meende ook Timo van der Marel. “Het was echter een vermoeiende dag met een lange rit naar Barcelona, heel lang wachten, vier minuten actie en toen weer het hele stuk terug naar Salou. Maar het was een prachtige promotie van de rallysport.”

 

Hoewel Timo van der Marel vooraf had gezegd dat hij de eerste dag van de 50e Rally van Spanje de concurrentie hun gang zou laten gaan zat hij zo goed in zijn ritme dat hij op de lastige klassementsproeven snelle tijden op de klokken wist te zetten en daardoor menig concurrent het nakijken gaf en de eerste dag afsloot op de 5e plaats. “Maar de rally is nog heel lang en er kan nog van alles gebeuren,” temperde Van der Marel de hoog opgelopen verwachtingen. “Maar inderdaad ging het vrijdag uitstekend. We hebben ons ook erg goed voorbereid en Rebecca leest de pace notes geweldig, waardoor ik met heel vertrouwen kan rijden en blind kan varen op haar instructies.” Ook de DMACK banden gaven Van der Marel vertrouwen: “We hadden echt prima grip en dat is voor een belangrijk deel te danken aan de banden.”

 

Zaterdag begon Timo van der Marel goed aan de proeven op asfalt en klom al snel op naar de 3e plaats in het RC4 klassement. “Ook de tweede dag kenden we geen problemen, hoewel we bij het binnenrijden van het servicepark ’s avonds een kapotte dynamo hadden. Dat had niet ergens anders moeten gebeuren!” Nu kon de service crew de dynamo tijdig vervangen en zondag wisten Timo van der Marel en zijn navigatrice Rebecca Smart hun derde positie verdedigen. “Het viel op dat de Spaanse Ford Fiesta rijders snel waren op asfalt, maar ik concentreerde mij vooral op de Drive DMACK Fiesta Trophy rijders,” wist Timo van der Marel breed lachend aan de finish in Salou, die met zijn uitstekende resultaat in Spanje een ‘wild card’ verdiende voor de DMACK Shoot Out volgende maand in Engeland. En daar staat een mooie prijs te wachten: deelname aan een WRC wedstrijd in een Ford Fiesta R5. Van der Marel kijkt daar naar uit: “Ik ben blij dat ik het seizoen zo mooi heb weten af te sluiten en dat we ons doel hebben bereikt: de wild card voor de DMACK shoot out. Uiteraard zijn we onze sponsors dankbaar voor het mogelijk maken van een bijzonder jaar met twee WRC deelnames. Hopelijk kunnen we dank zij dit resultaat er volgend seizoen een mooi vervolg aan geven en de shoot out vormt wellicht een mooie basis.”  

VACANSOLEIL RALLY SPORT SLUIT SEIZOEN AF IN WRC RALLY VAN SPANJE

Frank MCC Sport

 

 

Salou, 17 oktober 2014 – Het einde van het rallyseizoen nadert en voor het Vacansoleil Rally Sport Team betekent de voor het wereldkampioenschap (WRC) meetellende 50e Rally van Spanje in het weekeinde van 24 – 26 oktober ook een mooie finale. Timo van der Marel zal samen met zijn Australische navigatrice Rebecca Smart in Spanje de blauw-gele kleuren van Vacansoleil verdedigen in zijn Ford Fiesta R2. Er zal op de 17 klassementsproeven stevige strijd worden geleverd in de R2 klasse, want daarin komen alleen al meer dan 20 gelijkwaardige Fords Fiesta aan de start. Voor Timo van der Marel betekent de Rally van Spanje een weerzien, want ook in 2012 nam hij al deel aan deze enige rally van het wereldkampioenschap met gemengde ondergrond: vrijdag staat in het teken van de lastige gravel proeven, terwijl zaterdag en zondag alle proeven op de snelle asfaltwegen rond start- en finishplaats Salou worden verreden.

 

Eerder dit jaar nam Timo van der Marel al deel aan de ADAC-Rallye Deutschland en ondanks pech op de eerste dag liet hij op de twee volgende dagen zien dat hij tot de snelste coureurs hoort in de R2 klasse. In Spanje wil de 25-jarige rallyrijder uit Amersfoort opnieuw laten zien dat hij in aanmerking komt voor een stapje hogerop. Hij komt dan ook in aanmerking om met een hoge klassering in de R2 klasse een wild card te verdienen voor de Drive DMACK Fiesta Shoot Out later dit jaar. “Toch waken we er voor om op de eerste dag op het gravel veel risico’s te nemen; ik heb al ruim twee jaar niet op gravel gereden en de concurrenten wel. Dus ik zal mijn aanval pas plaatsen op de tweede dag op de asfaltproeven,” vertelt Van der Marel aan de vooravond van zijn vertrek naar Spanje. “We hebben er voor gekozen om heel vroeg naar Spanje te vertrekken om goed te acclimatiseren en ons alvast een beetje wegwijs te maken in de omgeving van Salou,” voegt Rebecca Smart daar aan toe. Maandag staat de documentencontrole op het programma, waarna de equipes dinsdag de gelegenheid krijgen om vooral de gravel proeven op pace notes te zetten. Woensdag volgt de verkenning van het merendeel van de asfaltproeven. Donderdag (23 oktober) gaat de rally ’s avonds van start in Barcelona. “Donderdag lijkt een rustige dag, maar is dat zeker niet. We moeten al vroeg in de middag in Barcelona zijn om de ruim 3 km lange proef op de Montjuic te verkennen, daarna hebben we vier uur niets te doen, behalve wat PR verplichtingen en dan rijden wij rond acht uur ’s avonds die korte proef. Daarna moeten we het hele eind terug naar Salou rijden, waarvoor 2 uur staat. Voordat we in bed liggen is het middernacht en vrijdagochtend gaat de rally vroeg van start. En dan moeten we 100% gefocust zijn,” weet Timo van der Marel.

 

Vrijdag staan de 74 deelnemende equipes 6 gravel proeven te wachten, waaronder twee keer de bijna 36 km lange proef Terra Alta. “Dat wordt een heuse slijtageslag,” denkt Van der Marel, “dus moeten we daar proberen uit de problemen te blijven.” Vrijdagavond wacht dan ook de service crew een aardige opgave; want dan moeten de rally auto’s omgebouwd worden van een gravel afstelling naar een asfalt afstelling. Zaterdag gaan de overgebleven equipes dan de strijd aan op 6 asfaltproeven, en ook daar wacht twee keer een uitdaging: de 50 km (!) lange proef van Escaladei. “Dat is de langste proef die ik ooit heb gereden. En deze Rally van Spanje is met in totaal ruim 372 km aan proefkilometers de langste rally uit mijn carrière!” De rally wordt zondags afgesloten met 4 proeven alvorens ’s middags om even na enen de winnaar over het finishpodium aan de boulevard van Salou rijdt.

 

Vorige maand nam Timo van der Marel deel aan de Hellendoorn Rally en de Vacansoleil Ford Fiesta R2 is daarna door MCC Sport nog eens helemaal nagelopen en op punt gezet voor de zware jubileum editie van deze Rally van Spanje.

 

Tijdschema WRC Rally van Spanje

Donderdag 23 oktober

13:00 uur Start, Boulevard, Salou

18:08 uur Klassementsproef 1 in Barcelona

20:08 uur Finish Dag 1, Servicepark, PortAventura, Salou

 

Vrijdag 24 oktober

07:00 uur Herstart vanuit het Servicepark, PortAventura, Salou

                               6 klassementsproeven (gravel)

17:22 uur Finish Dag 2, Servicepark, PortAventura, Salou

 

Zaterdag 25 oktober

08:00 uur Herstart vanuit het Servicepark, PortAventura, Salou

                               6 klassementsproeven (asfalt)

17:32 uur Finish Dag 2, Servicepark, PortAventura, Salou

 

Zondag 26 oktober

06:30 uur Herstart vanuit het Servicepark, PortAventura, Salou

                               4 klassementsproeven (asfalt)

13:16 uur Finish rally, Boulevard, Salou

 

Startnummer Vacansoleil Rally Sport

94. Timo van der Marel/Rebecca Smart (NL/AUS), Ford Fiesta R2

 

Henk Bakkenes / Aaldert Aaltink Kampioen 325I Challenge 2014

Frank MCC Sport

Voor het eerst in zijn rally carrière is Henk Bakkenes er in geslaagd om een kampioenschap te winnen. Afgelopen weekend werden Henk en Aaldert kampioen tijdens de zware Lausitz Rally in Duitsland. Samen met Aaldert bereikte hij een 2e plaats in de Rally. Dit resultaat was ruim voldoende om het kampioenschap binnen te slepen. De door MCC Sport geprepareerde BMW 325I gaf gedurende het hele seizoen geen krimp waardoor alle rally's werden uitgereden. Alle medewerkers van MCC Sport feliciteren Henk en Aaldert en verheugen zich al op het kampioensfeest.